Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ГосУслуги
Электронный дневник Заявка в техподдержку
Категории раздела
Учителя [100]
Материалы для работы учителей-предметников
Администрация [25]
Материалы для работы администрации школы
Классные руководители [15]
Материалы для работы классных руководителей
Конкурсы [1]
Положения, приказы по конкурсам
Наш опрос
Как вы относитесь к введению ФГОС ОВЗ и ФГОС обучающихся с умственной отсталостью?
Всего ответов: 83
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Учителя

Урок повторения пройденного материала.
[ Скачать с сервера (40.0 Kb) ] 18.01.2009, 21:01
Тема: Нравится ли тебе твой дом? (Do you like your house?)
Цель: Познакомить учащихся с новой лексикой по теме «Дом, квартира».
Задачи: 
- повторить употребление оборотов «there is – there are», познакомить учащихся с новыми словами по теме «Дом, квартира», активизировать лексические единицы в речи учащихся;
- развивать навыки беглого и правильного чтения, монологическую и диалогическую речь, фонематический слух, внимание, воображение, память;
- воспитывать наблюдательность, интерес к изучению английского языка, самостоятельность, активность учащихся на уроке.  
Оборудование: карточки с изучаемыми словами, картинки с изображением предметов мебели, комнат, индивидуальные карточки, аудио кассета с записью текста для аудирования, учебник.

Ход урока:

1. Орг. момент.
- Stand up. Good morning.
= Good morning, good morning,
  Good morning to you
  Good morning, good morning,
  We are glad to see you.
- I am glad to see you too.
- How are you?
= I am fine, thanks. And you?
- I am fine too, thank you. Sit down, please.
- Let’s begin our lesson. Listen to me and answer my questions.
- Who is on duty today?
= I am.
- What date is it today?
= Today is the ... of.... .
- What day of the week is it today?
= It is ... .
- What season is it now?
= It is winter.
- What is the weather like today?
= It is cold and cloudy.
- Who is absent today?
= .... is/are absent today.

2. Фонетическая зарядка.
- Look at the blackboard listen to a shot poem and follow me.

There is a sofa.
There is a door.
 There is a carpet
On the floor.

- Let’s read a poem once more all together. 
- Who wants to read the poem?
- What is the Russian for `` sofa ``?
- What does `` door `` mean?
- Who can translate the poem?
= Есть диван
  Есть дверь
  На полу лежит ковер.
- Thanks. Good for you.

3. Лексическая разминка.
- Now let’s repeat our words. Listen to me and repeat after me.(одновременно показ картинок с изображением предметов мебели).
- Look at the blackboard. Read and translate these words by chain. (на доске слова обозначающие предметы мебели).

4. Новая тема: «Do you like your house?»
- And now look at the blackboard. Let’s read the theme of our lesson. 
= Do you like your house?
- Translate it, please.
- As for me I like my house. And you? Answer the questions, please.
= So do I. Yes, I do. I like my house.
- Today on the lesson we repeat ``there is – there are``. Tell me when we use ``there is`` and when we use ``there are``.
= ``There is`` мы используем в единственном числе, а ``there are`` во множественном числе.
- Listen to me and repeat after me. «There is – there are» (отработка произношения оборотов). 
- Good for you.

1. - Now open your textbooks on page 107 exercise 1. Read the task, please.
- Let’s read a letter. (2 учащихся читают текст)
- Read the letter ones more to yourselves.
- Listen to me and answer my questions.
- Does Alice like her new house?
= Yes, she does.
- How many rooms are there in her house?
= There are 6 rooms in her house.
- And now look at the blackboard. You can see some photos of Alice` s house. What rooms are there in her house?
= There is a living room (a dining room, a kitchen) in her house.
= There are bedrooms in her house.

2. Now listen to the tape-recorder. And after that answer what there is in Alice` s room.
- Put a picture and say what there is in Alice` s room.
= There is a bed (a wardrobe, a desk, a chair, a carpet) in her room.
= There are bookshelves (curtains) in her room. 
- Is there a TVset (a video...) in her room?
= There is no TVset ( video...) in her room. 
= There is not a TVset (a video...) in her room.

3. Объяснение домашнего задания.
- Open your daybooks. Write down your home task.
At home you should describe your house, using «there is – there are»

Физ. минутка
- Let` s have a rest. Stand up, please.
Hands up
Hands down
Hands on hips
Sit down.
Let` s do it once more. 

4. - Now I` ll give you some cards. You should choose ``there is`` or ``there are``. (работа учащихся по индивидуальным карточкам ).

5. And other pupils turn to each other. Ask to each other about your houses. Make up your dialogues using «there is – there are». You have only 4 minutes.
- I listen to you, tell me your dialogues.
- Good for you. Well done.

6. - Now open your textbooks on page 108 exercise 2.
- Look at these pictures and answer the question.
- What things can you find in different rooms?
- Listen to example. We can see a stove in the kitchen.
- Where can we see ... (a bed, a wardrobe, a desk, a chair, a carpet, bookshelves, curtains, a TVset , a video) in the ... (living room, dining room, kitchen, bedroom).

5. Итог урока.
Подведение итога работы на уроке.
Выставление оценок.
- Stand up. The lesson is over. Good bye. 


Категория: Учителя | Добавил: mikschool
Просмотров: 1072 | Загрузок: 171 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Рейтинг сайтов
Участник Общероссийского рейтинга школьных сайтов

Поиск
Друзья сайта