Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ГосУслуги
Электронный дневник Заявка в техподдержку
Категории раздела
Учителя [100]
Материалы для работы учителей-предметников
Администрация [25]
Материалы для работы администрации школы
Классные руководители [15]
Материалы для работы классных руководителей
Конкурсы [1]
Положения, приказы по конкурсам
Наш опрос
Как вы относитесь к введению ФГОС ОВЗ и ФГОС обучающихся с умственной отсталостью?
Всего ответов: 85
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Учителя

урок английского языка в 8 классе «Мой любимый вид спорта»
[ Скачать с сервера (148.0 Kb) ] 25.04.2011, 16:02
Муниципальное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа им. М. И. Калинина»
Конспект открытого урока английского языка
Класс: 8 В
Дата: 04.03.2011
Учитель: О.Ш. Зимина
Тема: Мой любимый вид спорта
Тип урока: комбинированный
Цель: систематизировать и обобщить знания учащихся по теме “Спорт ”.
Задачи:
Обучающие:
- практика речевой деятельности;
- активизация лексики по теме;
- формирование и развитие коммуникативных умений;
- расширение словарного запаса.
Развивающие:
- развитие мышления, умения дать оценку, высказать своё мнение на английском языке;
- интеллектуальное развитие;
- развитие фантазии, воображения;
- развивать умения и навыки чтения про себя с детальным пониманием прочитанного.
Воспитательные:
- формирование уважения и интереса к изучению английского языка;
- воспитание культуры общения;
- формирование умения работать в группе, помогать друг другу.
Оформление доски: дата, тема урока, ключи к заданиям урока, речевые образцы для построения высказываний.
Оснащение урока: магнитофон с записями текста для аудирования , компьютер, проектор, карточки для выполнения работы в группах, тексты для чтения.
План урока:
I. Начало урока
1. Оргмомент
2. Фонетическая зарядка 2min
3. Речевая разминка 2 min
II. Основная часть урока
1. Начало соревнования (определение девиза и символа) 4 min
2. Выполнение заданий
- Matching of two parts of proverbs about sport 5min
- Speaking (“What sports can we do with a ball?”) 3 min
- Listening 5 min
3. Физминутка 2 min
- Reading 5 min
- Speaking and writing 9 min
III. Заключительная часть урока 3 min
1. Итоги
2. Домашнее задание
3. Оценки

Заходя в класс, дети берут себе карточки: белый – зимние виды спорта, зеленый – летний вид спорта (2 команды)
I. Начало урока
1. Оргмомент
Teacher: Good morning, students! I’m glad to meet you at our English lesson.
Let’s begin our lesson. Today we will sum up our knowledge about different kinds of sport. But before we do that, let’s do some exercises. (слайд )
2. Фонетическая зарядка
Teacher: At first, you should repeat some sounds to speak about sport.
Add some words to each group of words. (слайд )
[t] team, sport, tennis, table tennis
[r] cricket, run, ground, rugby
[w] wood, white, swimming, weight, weightlifting
[d] deep, end, speed, develop
3. Речевая разминка
Teacher: Name the kind of sport.
1. The sport of fighting in gloves (boxing)
2. The sport of sliding on a small board with wheels (skateboarding)
3. A very popular outdoor game played on a court with rackets in which the ball must pass back and forth over a net (tennis)
4. A sport in which 2 people fight, each trying to throw the other on the ground (wrestling)
5. A slow running for exercises (jogging)

Teacher: What kinds of sport do you know? (дети называют виды спорта)
Divide them into two groups! (winter sports and summer sports) (слайд )
You have chosen white and green sheets of paper. Those who has chosen green colour will be for summer sports, others for winter sports.
II. Основная часть урока
1. Начало соревнования
(определение девиза и символа)
Teacher: Look at the puzzle. Here is a motto of our lesson. (слайд )
You see 2 circles – a big circle and a small circle. There are letters on the 2 circles. M in the code (a small circle) means A (a big circle). (показываю)
Puzzle : R M E F Q D T U S T Q D E F D A Z S Q D
Teacher: Try to solve the puzzle
Key : F A S T E R H I G H E R S T R O N G E R
Teacher: Every game has its own symbol.
The symbol of our lesson is a laurel (лорел) – показываю . (слайд ) You will have some tasks. If you do the task right you will get the laurel (показываю)
At the end of our lesson I want you to tell us about your favourite sport.
Our competition is starting
2. Выполнение заданий
Matching of two parts of proverbs about sport and health
Task 1.
Teacher: Match two parts of proverbs. If you are the first I’ll give you a laurel.
1. A sound mind in a sound body. – В здоровом теле здоровый дух.
2. A healthy mind in a healthy body. – В здоровом теле здоровый дух.
3. Health is better than wealth. – Здоровье - наибольшее богатство.
4. Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise. – Кто рано ложится и рано встает, здоровье, богатство и ум бережет.
5. Good health is above wealth. Доброе здоровье дороже богатства.
6. Health means everything. Здоровье – это все
Keys ….. (слайд )
Speaking
Task 2.
Teacher: What sports can we do with a ball? Answer my questions. Don’t forget for each correct answer you will get a laurel
Team 1.
Name 5 games where you can hit the ball with different kinds of equipment
(tennis, table tennis, badminton, cricket, baseball)
Team 2
Name 5 games where you can pass the ball
(football, soccer, hockey, rugby, basketball)
Team 1
Name 2 games where you can catch the ball
(rugby, cricket)
Team 2
Name 2 games where you can kick the ball
(football, rugby)
Listening
Teacher: You will listen to three dialogues about different sports. Look at the pictures and match with the information.
Let’s check your answers. 1 B 2 C 3 A
Listen to the 1st dialogue again and do the next task:
True or False
Let’s check your answers. 1 T 2 F 3 F 4 T 5 F
3. Физминутка
Teacher: It's time to relax (слайд )
Reading
Teacher: Find the reading task on your desks
I. a) Read the articles below and find the answers to the questions:
1. In a FIFA-sanctioned match marked by 31 fouls, the Texas men’s soccer team was defeated 7-0 by Naberezhnye Chelny Kamaz, a Russian premiere division team (1), Saturday at House Park Stadium.
The game also featured 20 fouls by Kamaz and 11 by Texas, including two Kamaz yellow cards and one Texas yellow card.
2. With Smith, Holly Bull has six wins (2) in seven races, including victories in the Blue Grass, Florida Derby and the Futurity. He’s the 8-5 favourite in a Derby field of 15. Overall, Holly Bull is 7-for-8, his first coming with Louis Rivera aboard. Just a year ago, Smith was aboard another Derby favourite – Prairie Bayou, who ran a game second after going six wide.
3. So much of these Olympics will seem so familiar. The faces. The accent. The time slot. So much will be different. More women competing, Former Soviet athletes dispersed to new teams. Beach volleyball. No boycotting nations. Not one nation extended an invitation by the IOC turned it down. That means a record 197 nations will be on hand, competing in 271 events in 26 sports (4). To represent the new teams and old ones, there will be 10,800 athletes, about 3,800 of whom are women (3)– a 40 percent increase over the number competing four years ago.
b) Study the articles for three minutes and find the answers to the following questions:
1. Which team has won the football match?
2. How many races has Holly Bull won with Smith?
3. How many athletes will take part in the coming Olympics?
4. In how many sports will they compete?
c) Look through the articles below. Decide which of the articles is about:
1. the Olympics (3) 4. basketball
2. tennis 5. horse racing (2)
3. soccer (1)
Teacher: Let’s check your answers
Speaking and writing
Teacher: As you know all people have their favourite sports. Look at the blackboard using these models make up some sentences about your favourite sport. And finish your answers with one of the prOverbs
As for me I like …
It is (exciting, interesting, dangerous, strange, difficult, funny)….
It (builds, takes, makes, teaches, helps)…

III. Заключительная часть урока
1. Итоги
Teacher: Count your laurels to know which team is a winner! Congratulations to a winner! But I want to say you Winning isn't everything, but wanting to win is
2. Домашнее задание
3. Оценки
Teacher: There are some pupils who were:
- Excellent, your marks are…
- Not bad but you need a bit confidence, your marks are…
Teacher: Our lesson is over! Thank you for your job! Good bye! (слайд )

Категория: Учителя | Добавил: hostess | Теги: спорт, Английский Язык, Кузовлев, 8 класс
Просмотров: 7814 | Загрузок: 720 | Рейтинг: 3.9/8
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Рейтинг сайтов
Участник Общероссийского рейтинга школьных сайтов

Поиск
Друзья сайта