Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ГосУслуги
Электронный дневник Заявка в техподдержку
Категории раздела
Учителя [100]
Материалы для работы учителей-предметников
Администрация [25]
Материалы для работы администрации школы
Классные руководители [15]
Материалы для работы классных руководителей
Конкурсы [1]
Положения, приказы по конкурсам
Наш опрос
Как вы относитесь к введению ФГОС ОВЗ и ФГОС обучающихся с умственной отсталостью?
Всего ответов: 81
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Учителя

урок английского языка в 7 классе по теме: "Письмо другу"
[ Скачать с сервера (49.0 Kb) ] 25.04.2011, 21:58
Тема: Письмо другу по переписке.
Цель урока: способствовать формированию умения порождать письменное высказывание личного характера (текст неформального письма).
Задачи урока:
1. проконтролировать развитие речевого умения: понимать информацию о жизни зарубежных сверстников, рассказывать о жизни школьников в своей стране; формировать и совершенствовать практические навыки владения лексикой для оформления личного письма,
2. развивать навыки письменной речи: логичного и связного построения высказывания, развитие навыков восприятия речи на слух, развитие языковых способностей, готовности к коммуникации;
3. воспитывать уважительное отношение к англоязычному этикету, привлекать интерес к культуре страны изучаемого языка.
Тип урока: комбинированный
Форма урока: урок-презентация.
Оборудование: видеопроектор, конверты-шаблоны, листки бумаги, памятки, раздаточный материал (шаблон письма), словарные слова
Формы учебной деятельности, используемые на уроке: парная, групповая (фронтальная).
Методы: рассказ, беседа, иллюстрация (слайдовая презентация).
Педагогические приемы: приемы формирования и активизации отдельных операций мышления, внимания, памяти, восприятия, воображения; приемы, способствующие созданию проблемных, поисковых ситуаций в мыслительной деятельности уч-ся; приемы самообучения школьников.
Ход урока
1.Оргмомент. Определение темы урока.
-Good morning, children! Glad to see you. I hope you are alright today and are ready to work hard at our lesson.
- Now, listen to me attentively. I’ll pronounce some words.
- To write, a letter, an envelope, an address, a pen-friend.
- Now, try to name the topic of the lesson from these words. What do you think we are talking about?
(We’ll speak about how to write letters to our pen-friends.)
- Yes, we’ll speak about the main steps of writing letters. The topic of our lesson is “A Letter to my Pen Friend”.(слайд 1)
2. Фонетическая разминка
- A lot of children in the world have friends. Have you got them?
(Yes, I’ve got a friend. Her/his name is …)
- What English proverbs do you know about friends?

- I’d like to read you some proverbs about friends. ( слайд 2)
A friend in need is a friend indeed. A friend is never known till needed. A friend to everyone is a friend to none. A friend's frown is better than a foe's smile. No man is useless while he has a friend.
- What Russian equivalents of these proverbs do you know?
( Друзья познаются в беде. Неиспытанный друг ненадежен. Тот, кто друг всем, не является другом никому. Лучше хмурое лицо друга, - чем улыбка врага. Ср. Лучше горькая правда друга, чем лесть врага.)
3. Основной материал урока
а) этап актуализации знаний
- Would you like to have friends abroad?
(I have no friends abroad and that’s why I’d like to have them very much.)
- Johnny Atkins has a pen-friend from Russia and he has written a letter to his friend.
- Let’s read his letter on p. 232
- Can you guess what county he is from?
- What helps you guess the country he is from?
(Some words: soccer, grade, mom)
- Yes, these are American words. Now match the American words with their British equivalents.
( учащиеся выполняют задание на доске)
cinema movie
example to follow role model
football soccer
form grade
mum mom
maths math
pen friend pen pal
- What is his age?
- How do you know that Johnny is a good pupil?
б) этап формирования новых знаний.
- Johny has joined a pen-friend club. (слайд 3)
- In order to join a pen-friend club we should know some important rules of writing letters. Every letter consists of main steps: an address, the beginning, the main part and the end.(слайд 4)
- Firstly, we begin addressing an envelope. We put the name and address of the person we’re writing here (I show them on the envelope). Pay attention to the rule. First, we write friend’s name, surname, after that the number of the house, street’s name, city’s name and the last – country’s name. ( слайд 5)
-Imagine Johnny is your pen-friend. You are going to write him a letter. Let’s sign an envelope.(учащиеся подписывают конверты)
- To write a letter you should know some rules: we put our address in the top right-hand corner of the letter without our name. We write our date under the address, leaving a space between our address and the date. (Слайд 6)
-Then comes a greeting. Put a comma after the greeting. (слайд 7)
-The next step is your topic. It is that you’re going to write him. (слайд 8)
- And the last steps are the ending and your sign. End the letter like this. ( слайд 9)
- Don’t forget to sign your name in your own writing.
в) физкультминутка
- Let’s have a rest.
- Put your heads on your desks and relax.
- Imagine you are in the summer forest. Forget about everything. Just relax.
(звучит пение птиц)
г) закрепление полученных знаний
-Now, it’s time for you to do your practice work..
task 1
- Put the parts of this letter in the correct order. (работа в парах)
Key: G,C,E,A,F,D,B

A. I'm sorry to hear you've had an argument with your best friend and that you're not speaking at the moment. Yes, it has happened to me too, and it's awful, isn't it?

B. Carol

C. Dear Sally,

D. Write back soon!

E. Thanks for your letter. It was great to hear from you! Well done on passing your exams!

F. I think you need to ask yourself one question: what's more important- that argument or your friendship? I remember when I asked myself that it all became clear. I realized my friendship with Chris was far more important. I called him immediately and told him. We became friends again immediately. Maybe you should do the same thing. Let me know what happens! Good luck!

G. 23 Portland Street
Manchester
MN3 6YL
24th September

д) этап развития навыков говорения
- What would you write Johny in your first letter?
- What would you write him about your family?
-What would you write him about your school?
- What would you write him about your friends?
- What would you write him about your hobby?
- Don’t forget to answer his questions.
- What questions would you ask Johny to get some more information about him?

4. Развитие навыков письменной речи
- Are you ready to write your own letter to Johnny?
-Look at your notes and start writing the letter using appropriate sentences.
( слайд 10)
( учащиеся пишут письмо)
5. Подведение итогов урока.
- Now, read aloud your letters. (Спрашиваю 3-4 и более уч-ся).
-I’ll put an excellent (good…) mark because… \ You get an excellent (good…) mark because… (оценки с комментариями)
-To find a pen-friend many children join the International Pen Friend Club. They have to fill in a special application form. At home you should complete it for Johnny and for yourself. AB ex. 2, p. 94-95 (слайд 11)
- At this lesson we have learned the main steps of writing the personal letter. And you have written the letter to your new friend.
-I liked your active work. Thank you.
The lesson is over. Good bye!

Категория: Учителя | Добавил: lucia | Теги: конспект, 7 класс, Английский Язык, письмо другу
Просмотров: 10190 | Загрузок: 485 | Рейтинг: 2.6/5
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Рейтинг сайтов
Участник Общероссийского рейтинга школьных сайтов

Поиск
Друзья сайта