Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ГосУслуги
Электронный дневник Заявка в техподдержку
Категории раздела
Учителя [100]
Материалы для работы учителей-предметников
Администрация [25]
Материалы для работы администрации школы
Классные руководители [15]
Материалы для работы классных руководителей
Конкурсы [1]
Положения, приказы по конкурсам
Наш опрос
Как вы относитесь к введению ФГОС ОВЗ и ФГОС обучающихся с умственной отсталостью?
Всего ответов: 88
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Учителя

Конспект открытого урока по английскому языку "Ты знаешь что-нибудь о ...?". 7 класс. УМК В.П. Кузовлева
28.04.2011, 22:02
Конспект открытого урока на тему: «Ты знаешь что-нибудь о …?»
Учитель: Вакула М.Ю.
Класс: 7 Г
Дидактическая цель: повышение эффективности урока за счёт использования разнообразных видов речевой деятельности
Задачи: 1) актуализировать и отработать лексический материал по теме «Профессии»;
2) развивать фонематический слух учащихся;
3) развивать навыки монологической и диалогической речи;
4) развивать навыки чтения учащихся;
5) формировать лексические навыки говорения;
6) развивать способности к сравнению, обобщению, анализу.
Оборудование: число, день недели, лексические опоры, раздаточный материал, цифровой образовательный ресурс, проектор.
План урока:
I. Организационный момент.
II. Фонетическая зарядка.
III. Отработка лексических единиц.
IV. Аудирование.
V. Отработка фразовых единиц.
VI. Физ. минутка.
VII. Развитие навыков монологической речи.
VIII. Развитие навыков диалогической речи.
IX. Объяснение домашнего задания.
X. Подведение итогов.
Ход урока:

I. Организационный момент.
T: Good morning, boys and girls. I am glad to see you. How are you? I am fine too. Thank you. Sit down. Listen to the following speaker and try to guess what is he speaking about?
Т: Yes, that’s right. Today we are going to speak about different professions, we’ll do some tasks in connection with professions, we’ll listen to some speakers and also we’ll try to speak about your abilities.
Т: Answer the following questions, please:
1) What date is it today?
2) What day of the week is it today?
3) What is the weather like today?
4) What was the weather like yesterday?
5) What season is it now?
6) Is it raining now?
7) Is it snowing now?

II. Фонетическая зарядка.
Т: Lets listen and repeat after the speaker different names of professions.
a doctor a soldier
а nurse an architect
a vet a lawyer
a dentist a teacher
a secretary a photographer
Т: Lets read and translate these professions.

III. Отработка лексических единиц.
Т: Look at the slides and name the professions.
(a doctor, a nurse, a vet, a dentist, a secretary, a soldier, an architect, a lawyer, a teacher, a photographer).
Т: And now you should match the professions and what people of these professions can do. But there are odd combinations of words.

1) an architect a) works with the computer
2) a teacher b) designs buildings
3) a dentist c) plays football
4) a vet d) teaches children at school
5) a doctor e) looks after peoples teeth
6) a photographer f) looks after sick people
7) a secretary g) plays a musical instrument
8) a lawyer h) takes photos
i) looks after sick animals
j) doеs projects
k) knows laws
l) works with papers
Т: Read and translate the odd combinations of words.

IV. Аудирование.
Т: Listen and guess the professions of the following speakers. Fill in the gaps with professions. Write down the names of professions on your cards.
1) I work outside and I love flowers. I’m a …….. .
2) I look after sick people in a hospital, but I’m not a doctor. I’m a ……… .
3) I work in a small restaurant. I prepare food for out quests. I’m a ……. .
4) I love animals. Some people call me an animal doctor. I’m a ……… .
5) I’m an artist and my job is taking photographs. I’m a ……. .
6) I’m interested in fashion. I make clothes for women. I’m a …….. .
Т: Collect the cards and pass them to me. I’ll check up them and put you marks.

V. Отработка фразовых единиц.
Т: Open your books at p. 39 and let’s read and translate phrases which give up an opportunity to say what you can or can’t do well.
I can play tennis.
I know how to cook.
I know something about cooking.
I’m not too bad it getting up in the morning.
I’m pretty good at photography.
I can't play tennis.
I don’t know how to cook.
I don’t know anything about cooking.
I’ve no idea how to take photos.
I’m not good at getting up in the morning .
Т: What is the English for …? And now look at the slides and translate the following sentences from Russian into English.
1) Я знаю как играть в футбол.
2) Я знаю что-то об игре на музыкальном инструменте.
3) Я не совсем плох в математике.
4) Я не знаю как делать проекты.
5) Я не знаю ничего о работе с компьютером.
6) Я не имею представления об игре в футбол.

VII. Физ. минутка.
T: Let’s have a rest. Let’s watch the cartoon about physical exercises and do the movements. Stand up, please.
Hands up
Hands down
Hands on hips
Sit down
Stand up
Hands to the sides
Bend left
Bend right
Hands on hips
One, two, three, hop!
One, two. three, stop!

VII. Развитие навыков монологической речи.
Т: And now your task is to speak about your abilities. You should write down seven sentences using the phrases and the following combinations of words.

work with the computer
design buildings
teach children at school
look after sick people
play a musical instrument
take photos
look after sick animals
do projects
know laws
work with papers

Т: Your time is up. Let’s listen to your sentences .Your marks are … .

VIII. Развитие навыков диалогической речи.
Т: There are cards with dialogues on your desks. Let’s read and translate the dialogue.
- Can you work with the computer?
- I know how to work with the computer. And can you?
- I am not good at working with the computer. Do you know anything about doing projects?
- I’ve no idea how to do projects. And what about you?
- I’m pretty good at doing projects.
Т: What is the English for …?
Т: 1) And now ask any questions to me.
2) Ask some questions to Denis.
3) And now ask questions to each other.
4) And now I give some minutes, your task is to make up your own dialogues with 5 phrases.
Т: Your time is up. Let’s listen to some dialogues. Your marks are … .

IV. Объяснение домашнего задания.
Т: Your homework will be to write down a composition about your abilities, what you can or can’t do well. You should write down 10 sentences.

Х. Подведение итогов.
Т: Our lesson is over. Thank you for your good work. Good bye!

Категория: Учителя | Добавил: daisy
Просмотров: 4500 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 4.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Рейтинг сайтов
Участник Общероссийского рейтинга школьных сайтов

Поиск
Друзья сайта