Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х

Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ГосУслуги
Электронный дневник Заявка в техподдержку
Категории раздела
Учителя [100]
Материалы для работы учителей-предметников
Администрация [25]
Материалы для работы администрации школы
Классные руководители [15]
Материалы для работы классных руководителей
Конкурсы [1]
Положения, приказы по конкурсам
Наш опрос
Как вы относитесь к введению ФГОС ОВЗ и ФГОС обучающихся с умственной отсталостью?
Всего ответов: 81
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Учителя

урок английского языка
07.05.2012, 20:21
Тема: Что есть у них в гардеробе
Цель: развивать речевые умения и навыки учащихся на английском языке
Задачи: 1. Активизировать лексику по теме «Одежда»
2. тренировать в диалогической и монологической речи по теме «В магазине одежды»
3. развивать навыки аудирования
4. закрепить условные предложения второго типа
5. ввести новую грамматическую структуру «I wish…»
План урока
1. Оргмомент
2. Фонетическая и речевая зарядки
3. Работа с лексикой
4. Работа в группах
5. Аудирование
6. Повторение изученного материала
7. Физминутка
8. Новая тема
9. Закрепление нового материала
10. Итог урока, домашнее задание
Ход урока
I Оргмомент
Good morning students. Today we shall talk about clothes and fashion, and we will learn new grammar material.
II Фонетическая и речевая зарядки
Listen to the phrases and repeat them after the speaker. Who says these phrases: the shop assistant or the customer? (ученики повторяют и сигнализируют карточками с эмблемами SA – shop assistant, C – customer)
1. Can I help you?
2. Does it fit?
3. Is it my colour?
4. Does this skirt go with this blouse?
5. It suits you
6. Do you need another size?
7. It’s too big on me
8. Would you like to try it on?
9. I’ll take it.
10. Sure it’s no problem
11. It’s a bit small
12. Do you like it?
13. Do you have these jeans in a larger (smaller) size?
14. I’ll have a look
15. Can I pay by card?
16. I’m just looking, thanks
17. How much is it?
18. How will you pay?
19. What make do you prefer?
20. Where’s the fitting room?
21. What size are you?
III Работа с лексикой
Match the expressions with their translations
1. Сколько это стоит?
2. У вас есть джинсы большего размера?
3. Я посмотрю.
4. Могу я заплатить карточкой?
5. Я просто смотрю, спасибо.
6. Где примерочная?
7. Вам помочь?
8. Какой у вас размер?
9. Как (на мне) сидит (вещь)?
10. Это мой цвет?
11. Это подходит к этой сумке?
12. Вам идёт.
13. Принести другой размер?
14. Вам велико?
15. Хотите померить?
16. Какую фирму вы предпочитаете?
17. Я это беру.
18. Конечно.
19. Как вы будете платить?
20. Сколько это стоит?
21. Эта юбка подходит к этой блузке?
IV Работа в группах
Now I suggest you dividing into two groups. Look at the screen and make up two dialogues from these phrases.
1. My Russian size is 41.
2. What size do you wear?
3. I’d like to buy a jacket for my brother.
4. Thanks a lot.
5. His Russian size is 44.
6. Ok. Your US size is 8. Here you are.
7. How do they feel?
8. Ok. No problem. The US size is 34.
9. Can I try them on?
10. Yes, of course.
11. Ok. Let me have a look.
12. We do, but they are another make.
13. I’d like to buy a pair of shoes.
14. What size is he?
15. I’m afraid they are too big. Do you have a smaller size?
Key: 1 group (13, 2, 1, 6, 9, 10, 7, 15, 12, 11)
2 group (3, 14, 5, 8, 4)
Act out the dialogues
V Аудирование
Listen to the dialogue and match the clothes and the names of people
1. Tom a) the elegant green dress
2. Kate b) the black trousers and a red T-shirt
3. Ann c) the purple skirt with the pink scarf
4. Mark d) jeans and brown shirt
VI Повторение изученного материала
Match a first part with a second part to make correct sentences

1. If I could spend time with someone famous,
2. If you put less gel in your hair
3. If I went out tonight
4. I would always wear high-heel shoes
5. You would look absolutely gorgeous
6. You have to read fashion magazines
7. If you take off this horrible jacket,
a) If you want to look smart and trendy
b) I would put on my new brightly colored dress.
c) It will look more natural
d) If you put on these light jeans and this bright cardigan
e) If I were not as tall as I am.
f) You will look much better
g) I would choose Stella McCartney, the British fashion designer

Transform the following sentences into second conditional sentences. Make necessary changes.
0. I can’t buy this pair of shoes. They are not my size.
If the shoes were my size, I would buy them.
1. I can’t wear this shirt. It doesn’t match my trousers.
2. I don’t wear this coat. It is out of fashion.
3. He does not put on that cap. It does not suit him.
4. I can’t put on this cardigan. It is too tight.
5. I have to take a raincoat. It is going to rain.
6. He is short. He can’t afford to wear shoulder-padded suit.
VIIФизминутка
Stand up listen say and show
Hat on a head
Dress on a body
Shoes on feet
That was good
VIII Новая тема
Study the rule

Look the video and complete the sentences
1. I ___ I (can) see the game.
2. I ___ we (be) bigger.
3. I ___ we (be) nearer
IX Закрепление изученного материала
say using "I wish"
Ex: i wish i didn't have a temperature.
1. I've got a temperature
2. I've got a sore throat.
3. I want to play outside in the snow but I can't.
4. I have to take a medicine.
5. I have to stay in bed.
6. I can't go to my friend's party tonight.
7. None of my friends are here with me.

X Итог урока. Домашнее задание
Make up and write down three sentences with three wishes.
Категория: Учителя | Добавил: Зульфия
Просмотров: 1864 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Рейтинг сайтов
Участник Общероссийского рейтинга школьных сайтов

Поиск
Друзья сайта